Супрематизм

Автор:

Євгенія Ситнік, DIHOME

Номінація:

Найкращий проєкт квартири

Телефон:

+380 97 376 26 53

Площа проекту:

42 М2

Фотограф:

Андрій Авдєєнко

Вебсайт:

dihome.com.ua

Житло призначалося для юної пари в стилі українського авангарду, тож від початку роботи було зрозуміло: саме тут є нагода втілити сміливі планувальні ідеї, використати круті новітні матеріали, додати кольору. Точкою відліку став супрематизм. На мою думку, цей авангардний мистецький напрям, що народився в Україні сто років тому, сьогодні продовжує добряче надихати креаторів усього світу.Основною задачею замовника було створення сучасного і яскравого простору з максимально функціональним використанням площі. Окреме побажанням було вбудувати систему “smart home”, що дає змогу віддалено керувати опаленням та освітенням, а також система “антипотоп”

Мені хотілося «вдягти» інтер’єр сучасно, сміливо; надати йому молодого розкутого настрою. Прекрасне взаєморозуміння із замовниками дало змогу втілити цей задум на 100%. Чудовий приклад в практиці, коли довіра до дизайнера, зворотній зв’язок та співпраця дають максимум легкості для всіх учасників в процесі – та ідеальний результат за підсумками.Панорамні вікна в підлогу – окраса цієї квартири. Завдяки високому поверху та мальовничому київському краєвиду інтер’єр здається більшим, просторішим. Ми вирішили не обтяжувати вікна текстилем, і оформили їх дерев’яними жалюзі.Мистецтво завжди надає інтер’єру нового, глибшого виміру. І це помешкання натхненне мистецтвом художниці Tasha Oro. Таша працює із вторинною переробкою, вважає себе прямою спадкоємицею українського авангарду, зокрема супрематизму, досліджує та переосмислює феномен українського радянського модернізму, експериментує зі скульптурою та монументальними рельєфами. Її upcycled-панно з серії Monumental вразили мене. Сюжети панно були дивним чином відповідні до урбаністичного пейзажа за вікном! Буквально здавалося, вони зображають саме його. Окремо маю згадати про підбір матеріалів. Скляні блоки, фанера, бетон – ДНК цього проєкту. Один з виразних елементів оздоблення – це склоблоки (у вітальні, стіна санвузла) та рифлене скло (простінок між передпокоєм та кухнею, душова кабіна). Таке рішення дозволяє чітко зонувати приміщення, водночас залишаючи максимальний доступ денного світла.

Керамічну плитку з усього оздоблення найбільш перегукується зі стилістикою та відтінками панно Tasha Oro. Супрематичні мотиви кахлів у санвузлі та соковитий жовтий кухонного «фартуха» доповнені графічними ритмами напільного керамограніту.

Одна з «фішок» інтер’єру – відкрита електрична проводка по бетону. Невеличка цитата з індустріальної естетики, а також додаткова графіка для більш цікавого малюнку стелі.Бетонний рельєф та графічне панно в узголів’ї ліжка – моя робота, і мій подарунок замовникам. Добра ознака, коли наприкінці співпраці в дизайнера виникає бажання віддячити власникам помешкання за підтримку та зустрічний рух на всіх етапах проекту.

Квартиру від забудовника, ми звільнили від зайвих стін, відкривши весь простір для денного світла. Окремим об’ємом залишився лише санвузол. Хотілося віднайти відчуття вільного і невпинного руху: суцільне повітря, жодних глухих кутів. Таким чином ми отримали студію, де кухня розташувалася в ніші вітальні, і є її частиною, а спальню від вітальні відокремлює функціональний простінок. Цей об’єм асимілює конструктивний елемент будівлі – бетонний пілон – і є свого роду віссю всього інтер’єру. З боку спальні тут ми спроєктували стелаж; з боку вітальні – TVзону. Ще одне акцентне рішення в плануванні квартири – гардеробна шафа за розсувною шторою в спальні. Це ніби суперсила: житло невеликої площі так потребує систем зберігання!Якщо говорити про квадратні метри, цей простір – справжній зразок ретельного «викроювання», де рахунок іде на сантиметри. Саме так ми відпрацювали кухню, санвузол. На межі тотальної економії простору, та виваженої ергономіки. В цьому сенсі знаковим для проекту є робоче місце. Блок стіл-стелаж розміщений в спальні, змонтований впритул до панорамного вікна, та ніби розчиняється в краєвиді. Ну і, звісно, кухня: обідній стіл є продовженням робочої поверхні, а отже не займає окремого місця. Також в боротьбі за простір ми застосували класичний, але такий дієвий хід: дзеркальну стіну. Інтер’єр вдвічі збільшено, принаймні за відчуттям.

Панорамні вікна в підлогу – окраса цієї квартири. Завдяки високому поверху та мальовничому київському краєвиду інтер’єр здається більшим, просторішим. Ми вирішили не обтяжувати вікна текстилем, і оформили їх дерев’яними жалюзі.

Одна з «фішок» інтер’єру – відкрита електрична проводка по бетону. Невеличка цитата з індустріальної естетики, а також додаткова графіка для більш цікавого малюнку стелі.

Крім цього у квартирі встановлено систему “Розумний будинок”, що дозволяє віддалено регулювати роботу холодильника, бойлера, опалення та деяких розеток, а також запроваджена функція антипотоп з відповідними датчиками в “мокрих” місцях.  Опалення забезпечується дизайнерським радіатором та теплою підлогою по всій квартирі.

Цікавим елементом декору є акустична панель, розташована в передпокої, вироблена із перероблених пластикових пляшок. Практичне та водночас візуально ефектне декоративне рішення. Поверхня з акустичного матеріалу Re:Quiet у вигляді кількох геометричних фігур заокругленої форми. Вона привносить у інтер’єр колір та затишок, а також виконуює функцію поглинання шуму.

В квартирі представлені три дизайнерські декоративні панно авторства Tasha Oro, які майже ідентичні тому краєвиду, що відкривається з вікна, підкріплюючи індустріальність інтер'єру. Таша працює із вторинною переробкою, вважає український авангард, зокрема супрематизм, своїм джерелом натхнення, експериментує із скульптурою та монументальними рельєфами. У нашому перенасиченому світі переробка є найбільш етичним і потенційним способом творення. Навіть у мистецтві. Особливо – в мистецтві.У своїй роботі вона використовуює деталі радянського автопрому, фрагменти побутової техніки, старовинну кераміку та порцеляну, відходи меблевого виробництва, використані поштові скриньки тощо.